Această veste bună despre regat va fi predicată pe tot pământul locuit ca mărturie pentru toate naţiunile. (Matei 24:14)

Wednesday, June 6, 2012

Insulele Canare ( partea a V-a )


          

                            Loro Park ( Parcul Papagalilor )

Între Tigru și Eufrat, lăcașul vechii Mesopotamii a sădit Dumnezeu o grădină numită Eden în care a așezat prima pereche umană ( Geneza 2:8-15). Întotdeauna ne-am întrebat cum trebuie să fi arătat acea grădină, a cărui arhitect peisagist a fost însuși suveranul universului? E adevărat că trăind în perioada post-adamică și post-diluviană, nu mai avem acces la ea. Însă ne-am consolat cu una făcută de mâna omului aici în Tenerife.
Alături de Miguel și Lorena am avut o zi de neuitat în această grădină botanico-zoologică. Deși nu excelează prin mulțimea și varietatea animalelor, ce ne-a impresionat au fost demonstrațiile cu mamifere marine: lei de mare, delfini și balene ucigașe. Dacă leii de mare au un umor de neegalat, delfinii inteligență și sensibilitate, ei bine orcile îți taie respirația. Puterea lor ne-a impus respectul.   





(Romani 1:20) Căci calităţile sale nevăzute, da, puterea sa eternă şi dumnezeirea sa, se văd clar de la crearea lumii, deoarece sunt percepute prin lucrurile făcute. . .
Nu doar că am remarcat frumoasele calități ale lui Iehova, proiectantul din spatele acestor minunății, dar a fost și o mică licărire, o avampremieră a lumii noi. Uneori poate ne gândim că pasajul din Isaia 11:6-9, chiar dacă se va împlini cu siguranță, totuși le va aduce bucurie în special copiilor. Ei bine mi-am schimbat părerea. Văzând relația afectivă și colaborarea ce se poate realiza cu acele mamifere ne-am emoționat profund.

TotușI, dezavantajul e că în prezent animalele sunt închise, dau reprezentații de cinci - șase ori pe zi, și se mai întâmplă ( rar ) și accidente. Însă în viitorul apropiat:
(Isaia 11:6–9) “Lupul va sta uneori cu mielul, leopardul se va culca cu iedul, iar viţelul, leul puternic şi animalul bine hrănit vor fi toate împreună şi le va mâna un băieţel. 7 Vaca şi ursoaica vor paşte, puii lor se vor culca împreună. Chiar şi leul va mânca paie ca taurul. 8 Sugarul se va juca deasupra găurii cobrei şi copilul înţărcat îşi va pune mâna deasupra vizuinii şarpelui veninos. 9 Nu se va face niciun rău şi nu se va face nicio stricăciune pe tot muntele meu sfânt, căci pământul va fi plin de cunoştinţa lui Iehova aşa cum fundul mării este acoperit de ape.”















No comments:

Post a Comment